środa, 19 lutego 2014

Naturalny dywan

Jak spacerujecie po lesie - szczególnie w wilgotnych miejscach - zastanawialiście się nad malutką roślinką zwaną mchem? Są bardzo delikatne, malutkie, wiotkie, w gromadzie tworzą piękny, miękki dywan. Mimo tego, że można spotkać mchy w lasach, w góracch, nad wodą, trudno nam wyobrazić, że na świecie jest ok. 13 tysięcy gatunków mchów! Wiedzieliście? A w Polsce? Wiecie? Szczerze, ja nie wiedziałam,  mamy ich aż 697 gatunków!
Teraz jak będziecie spacerować popatrzcie na te drobinki, docencie je.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mchy




Piękny dywan? Jaki ekologiczny. Żadnych roztoczy :-)


A tutaj mchy rosną na spróchniałej gałęzi.


Tutaj, rosną całą gromadą na pniu drzewa.


I jak? Podoba się Wam? :-)

3 komentarze:

  1. Przepiękne zdjęcia, uwielbiam mchy, a poduchy płonnika muszę zawsze sobie pomiziać:)
    Pzdr, Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam mini las w wazonie. 3 rodzaje mchu, paprocie, choinkę malutką

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń